У Львові обговорили можливості співпраці задля розвитку ринку багаторазових засобів гігієни

Громадська організація «Нуль відходів Львів» (Zero Waste Lviv) у співпраці із Центром підтримки підприємництва ЛМР, Департаментом економічного розвитку ЛМР, Західноукраїнським кластером індустрії моди вперше провела круглий стіл на тему «Розвиток локального виробництва текстильних багаторазових засобів дитячої та менструальної гігієни».

Метою круглого столу було започаткувати діалог між виробниками, владою і громадськістю, щоб дізнатися, яким є реальний стан справ і перспективи розвитку цього ринку, як краще доносити інформацію про такі засоби, щоб розвивати цей бізнес, збільшувати обсяги виробництва і збуту відповідно, а також як можна системно підтримувати виробників і ринок загалом.

ГО «Нуль відходів Львів» (Zero Waste Lviv) впродовж останніх двох років веде активну роботу з популяризації більш дружніх до довкілля засобів гігієни для малюків та для жінок. Це тканинні багаторазові підгузки для дітей, тренувальні трусики, які використовують при привчанні до горщика, тканинні багаторазові прокладки для жінок та менструальні труси.

Попри перспективність ніші, на сьогодні на ринку України домінують одноразові засоби гігієни, переважно виготовлені за кордоном. Оскільки це речі щоденного використання, постійна їхня купівля становить значний економічний тиск на жінок та батьків немовлят, а з початком війни цей тиск зріс ще більше. На ринку України працюють локальні виробники, проте їх потужностей наразі не достатньо, щоб конкурувати у торгових мережах. Іноземні взірці доволі дорогі. Тому сприяння розвитку локального виробництва текстильних багаторазових засобів гігієни є дуже актуальним.

«За даними досліджень, проведеними Zero Waste Europe у 2017 році, одноразові підгузки та засоби гігієни становлять 4% загального обсягу змішаних муніципальних відходів. В Україні такої офіційної статистики нема. Але Zero Waste Lviv проводить морфологію відходів і ми розуміємо, що у нашому місті це до 5%. Аналізуючи цінову складову, бачимо, що за тиждень користування одноразовими, які викидають, вже можна купити багаторазові засоби гігієни, які мають дуже довгий термін служби. Зауважу, що за інформацією ЛКП «Львіводоканал» ТОП-3 забруднювачами, які є причинами забиття міської каналізації, якраз є використані одноразові підгузки, засоби менструальної гігієни та вологі серветки. Тож відмова від таких речей матиме й позитивний вплив не лише на зменшення кількості утворених відходів, а й на комунальну інфраструктуру міста», – розповіла Ірина Миронова, Виконавча директорка Zero Waste Lviv.

Усі виробники зійшлися на думці, що їм потрібна потужна інформаційна підтримка, як на локальному, так і на національному ринках.

«Тема з популяризації і інтеграції багаторазових засобів гігієни в Україні дуже делікатна. Багаторазова трикотажна продукція гігієни – це не тимчасова мода, це ціла культура. Її потрібно розкривати і популяризувати. Запорука успіху – віра в екофрендлі, в бажанні батьків бути екологічними і в такому ж напрямі виховувати своїх дітей, починаючи від їхніх перших речей, від підгузок»», – зауважив Сергій Дмитренко, керівник і власник проєкту ТМ «ЕкоПупс».

Про потребу клієнтоорієнтованої і екологічно спрямованої комунікації наголосила і Ірина Гурна, співвласниця і засновниця бренду Ecotim for girls. «Коли поруч з одноразовими речами на полицях в магазинах присутні і багаторазові засоби (підгузки, прокладки, менструальні чаші) – це норма, це культура, до якої ми прагнемо. Над цим ми працюємо і тішимося, що жінки розуміють переваги і доцільність багаторазових речей гігієни. Ми також експортуємо нашу продукцію. Європейський ринок до цього вже готовий і, наприклад, в Італії менше ПДВ. Але нам цікаво, щоб українки відчули ці переваги і були здоровими», – наголосила п.Ірина.

Корисною буде масштабна популяризація багаторазових засобів гігієни у пологових будинках, педіатрії, коли в першу чергу лікарі розумітимуть і пропагуватимуть використання таких речей. Такою думкою поділилася львівська виробниця, засновниця і власниця брендів BabyKo і MammyKo Наталія Хомин.

Про зацікавлення українським ринком, відкритістю до співпраці і можливості запуску виробництва в Україні, зокрема у Львові, повідомив Олексій Шатула, представник міжнародної компанії Real Relief, що виробляє багаторазову гігієнічну менструальну продукцію для жінок з антибактеріального матеріалу, виготовленого з регенерованого пластику.

«Ми усвідомлюємо, що текстильна індустрія є однією із найбільш спустошливих для планети. Світ змінюється і ми розуміємо, що нам теж треба рухатися більш екодружнім шляхом. З точки зору бізнесу – це дуже цікава тема і відкрита ніша. Ми бачимо тут нові можливості для підприємців. Тому готові долучатися до промоції виробництва багаторазових засобів гігієни», – повідомила Любов Устінова, Виконавча директорка Західноукраїнського кластеру індустрії моди.

Анна Чуба, керівниця проєктів Центру підтримки підприємництва ЛМР запросила локальних виробників на курси і тренінги, які організовує центр: «Щоб локальні виробники мали змогу вільно пропонувати і продавати свою продукцію, важливо, щоб товар був сертифікованим і відповідав стандартам. Наш центр проводить тренінги по сертифікації бізнесу та маркетингу для бізнесу. Центр підтримки підприємництва – це також і нетворкінг, корисні ділові знайомства, які можуть сприяти і розширенню бізнесу, і створенню нових можливостей. Приємно, що у такий складний для України час ми можемо допомогти знайти рішення для розвитку підприємництва у нашому регіоні».

Приватні ініціативи було б важко реалізовувати без підтримки з боку місцевої влади.

«Такі зустрічі дуже цінні, адже ЛМР активно підтримує проєкти, що спрямовані на збереження довкілля і водночас сприяють розвиткові підприємництва у нашому регіоні.

На даному етапі зі сторони міста ми можемо надавати інформаційну підтримку і організовувати такого типу зустрічі для обміну інформацією, між виробниками і громадськістю. У нас також є інвестиційний офіс. Тому для тих, хто зацікавлений у розвитку підприємництва радимо звернутися туди і обговорити предметно можливості співпраці», – повідомила Юлія Войтехова, представниця управління економіки Департаменту економічного розвитку ЛМР.

Круглий стіл відбувся у межах проєкту «Підтримка використання багаторазових підгузків, горщика та висаджування», який Zero Waste Lviv реалізовує у співпраці із Zero Waste Alliance Ukraine та Break Free From Plastic.

Учасники круглого столу:

  • Юлія Войтехова, представниця Управління економіки Департаменту економічного розвитку ЛМР;
  • Анна Чуба, керівниця проєктів Центру підтримки підприємництва ЛМР;
  • Ірина Миронова, Виконавча директорка Zero Waste Lviv;
  • Любов Устінова, Виконавча директорка Західноукраїнського кластеру індустрії моди (WUFIC);
  • Марта Бочан, представниця Західноукраїнського кластеру індустрії моди (WUFIC);
  • Наталія Хомин, виробниця засобів гігієни для жінок і малюків, власниця брендів BabyKo і MammyKo;
  • Сергій Дмитренко, керівник і власник проекту ТМ ЕкоПупс;
  • Ірина Гурна, співвласниця і засновниця бренду Ecotim for girls;
  • Олексій Шатула, представник компанії Real Relief;
  • Лариса Барич-Тіновська, представниця сектору наукових досліджень Жовківської ОТГ;
  • Олександра Гагаріна, операційна директорка прем’єр-готелю «Дністер»;
  • Надія Кугук, менеджерка з комунікацій Zero Waste Lviv;
  • Любов Бокало, аналітикиня Zero Waste Lviv.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *